Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání plavecké výuky v České republice a ve vybraných státech Evropy,
Hošek, Martin ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Cílem této diplomové práce je poskytnout informace o rozdílech v plavecké výuce mezi Českou republikou a Spojeným královstvím Velké Británie a Severního Irska, Norskem a Švédskem s využitím dostupných zdrojů a ankety. Práce se zaměřuje na srovnání programů plavecké výuky hlavně a základních školách zkoumaných zemí včetně stupňů výuky a diagnostiky plavecké úrovně. Dále se práce věnuje zkoumání rozdílů v metodice a didaktice výuky plavání, nejen na školách, ale také v plaveckých klubech. Práce také poskytuje informace o povinném vzdělání učitelů, trenérů a instruktorů plavání ve zkoumaných zemích. Doufám, že práce bude užitečná pro učitele a trenéry při plaveckých trénincích. KLÍČOVÁ SLOVA výuka, plavecká výuka, žáci, plavecké způsoby, osnovy výuky, plavecké dovednosti, studenti,
Vývoj výkonnosti evropských juniorských medailistek z let 2000-2008 v plavání
Brothánková, Tereza ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Vývoj výkonnosti evropských juniorských medailistek z let 2000-2008 v plavání. Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit, zda plavkyně, které získaly medaili na mistrovství Evropy juniorů v období 2000 - 2008, pokračují v plavecké kariéře po dobu dalších pěti let. Doba pěti let byla stanovena pro dosažení věku dospělosti závodnic a sjednocení délky zkoumání u všech probandek. Metody: Pro získání podkladů jsme zvolili metodu studia dokumentů - výsledkových listin. Pro účely práce byl sběr dat realizován z výsledkových listin mistrovství Evropy juniorů z let 2000-2008, z mistrovství Evropy na krátkém bazénu z období 2001-2013, z olympijských her 2004, 2008, 2012. Výsledky: Výstupy našeho výzkumu ukázaly, že nadpoloviční většina závodnic, které uspěly na mistrostvích Evropy juniorů v letech 2000-2008 se nedokázalo kvalifikovat na žádné další mistroství Evropy v krátkém bazéně. Při konečném vyhodnocení nasbíraných dat jsme zjistili, že pouze necelá pětina závodnic dokázala ve specifikovaném období podávat stabilní výkony na úrovni evropských šampionátů. Na základě našeho šetření můžeme konstatovat, že většina medailistek z MEJ nepokračuje ve své plavecké kariéře v období dospělosti. Klíčová slova: plavecká kariéra, vysoká výkonnost, plavecké disciplíny, plavecké způsoby.
Metody výuky dětí předškolního věku v plavecké škole
Sobota, Marek ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
9 RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá výukou plavání předškolních dětí, především její základní fází osvojení si základních plaveckých dovedností a základů plaveckých způsobů. Výuka probíhala na základě vypracovaného výukového plánu v plavecké škole ve dvou skupinách předškolních dětí. V jedné skupině začínala výuka v bazénu s hlubokým dnem, v druhé skupině začínala výuka v bazénu s nízkým dnem. Od šesté lekce obě skupiny pokračovaly ve velkém bazénu s hlubokým dnem. Cílem pedagogického šetření bylo vyhodnotit a porovnat rozdíly v dosažené úrovni základních plaveckých dovedností. Hlavním cílem bakalářské práce bylo určit, která z variant nácviku bude efektivnější. Z dosažených bodových výsledků při závěrečném testování bylo zjištěno, že skupina začínající výcvik v hlubokém bazénu dosáhla vyššího bodového hodnocení a tedy lépe si osvojila základní plavecké dovednosti. Z tohoto zjištění vychází závěr bakalářské práce. Pro osvojení si základních plaveckých dovedností je v plaveckých školách efektivnější začínat výuku předškolních dětí v bazénu s hlubokým dnem.
Vývoj jednotlivých plaveckých způsobů od prvních novodobých Olympijských her do současnosti
Kulhánek, Jakub ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Cílem práce je zmapovat vývoj techniky jednotlivých plaveckých způsobů za období od roku 1896 do současnosti. Součástí práce bude rovněž přehled změn pravidel plavání. Klíčová slova plavecké způsoby, prsa, kraul, znak, delfín, plavec, Olympijské hry, vývoj, pravidla plavání
Plavecký výcvik v předškolním vzdělávání
Šalomová, Zuzana ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá problematikou plaveckého výcviku a výuky v předškolním vzdělávání. Postihuje znalost základních plaveckých dovedností. Teoretická část se zaměřuje především na význam vodního prostředí, charakteristiku předškolního věku a metodiku plaveckého výcviku. Praktická část se zabývá průběhem plaveckého výcviku předškolních dětí v plavecké škole, sleduje a porovnává jednotlivé výukové metody a didaktické postupy během jednotlivých plaveckých lekcí. Práce obsahuje také několik grafů, reflektujících plaveckou úroveň dětí a dotazník pro rodiče. Cílem bakalářské práce bylo sledovat a porovnat jednotlivé výukové metody a didaktické postupy při plavecké výuce. V této práci byla použita metoda participantního pozorování, dále metoda empirického testu a metoda syntézy. Z výsledků je patrné, že se děti během výcviku zlepšily hned v několika plaveckých dovednostech, největší zlepšení bylo pozorováno u plavecké dovednosti potopení celé hlavy do vody, vznášení se na vodě (Floating) a přetočení se z jedné splývavé polohy do druhé. Obecně lze říct, že se ve všech plaveckých dovednostech zlepšilo alespoň jedno dítě. Smíšená metoda vyhovovala dětem nejvíce, plavecké dovednosti se děti učily touto metodou rychleji a byla pro ně přínosnější než ostatní metody. Ve všech případech byla smíšená...
Posouzení vývoje sportovní výkonnosti v plavání na základě mezičasů vrcholných výkonů
Prokýšková, Anna ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Zenáhlík, Aleš (oponent)
Název: Posouzení vývoje sportovní výkonnosti v plavání na základě mezičasů vrcholných výkonů. Cíle: Cílem práce je zjistit a porovnat výkonnostní vývoj mezičasů vrcholných výkonů v jednotlivých plaveckých disciplínách pro kategorii žen i mužů na počátku 21. století. Metody: Data byla získána ze sekundárních zdrojů dat z internetu. Data byla prezentována pomocí sumarizačních tabulek a pruhových grafů. V práci bylo využito kvantitativního výzkumu s využitím metod sumarizace, kompilace, komparace popisu a vyhodnocení výsledků. Výsledky: Do šetření bylo zařazeno shodně 13 disciplín pro kategorii mužů i kategorii žen. Celkem bylo šetřeno 4320 mezičasů ze třech MS se vzájemným odstupem 8 let. V každé disciplíně byly mezičasy posuzovány zvlášť pro výkony na 1-8. místě a na 9.- 16. místě jak u mužů, tak i u žen. Z šetření vzešly tyto výsledky. Průměrný výsledný čas výkonů se jak u mužů, tak i u žen zlepšil v každé disciplíně. Trend zvyšující se výkonnosti ukázaly i rozbory mezičasů. Z celkového počtu 90 hodnocených průměrných mezičasů v obou skupinách mezi roky 2003 a 2019 se muži oproti roku 2003 čtyřikrát zhoršili, tzn., bylo zaznamenáno 95,5% zlepšení průměrných mezičasů. Naproti tomu u plavkyň byl zjištěn pouze jeden zhoršený průměrný mezičas, tzn. zlepšení u 98,8 % mezičasů. U mužů se nejvíce zlepšil...
Úroveň výuky plaveckých škol ve Středočeském kraji
Sieglová, Iva ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Cílem práce je zmapovat povinnou výuku plavání dětí mladšího školního věku ve Středočeském kraji. Práce bude taktéž cílit na problematiku výuky prvního plaveckého způsobu v jednotlivých plaveckých školách, na používané výukové metody, jakož i na vzdělání a délku praxe jejich pedagogů v těchto školách Středočeského regionu. V teoretické části práce seznamuje s historií plavecké výuky, legislativou plaveckých škol, s významem plavání, s plaveckými způsoby vyučovanými v základní povinné plavecké výuce i s charakteristikou dětí mladšího školního věku. V praktické části bychom měli srovnat úroveň jednotlivých plaveckých škol regionu při povinné výuce plavání, stejně jako i komponenty, které tuto výuku mohou ovlivňovat. Zároveň bychom měli zmapovat výuku jednotlivých plaveckých způsobů a výukové metody v těchto plaveckých školách Středočeského kraje. KLÍČOVÁ SLOVA plavecký výcvik, plavecká škola, plavecký způsob, plavání, výuka, žák, instruktor, plavecké dovednosti, výukové metody, vzdělání
Vliv plaveckého výcviku na rozvoj vybraných koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku
Sobotková, Barbara ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jaký má plavecký výcvik vliv na rozvoj vybraných koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku. Pro toto zjištění byly použity vybrané motorické testy. Zkoumaným souborem byla skupina dívek a chlapců mladšího školního věku. Testování proběhlo dvakrát u každého žáka. První testování se uskutečnilo na začátku školního roku při zahájení plaveckého výcviku. Druhé testování proběhlo po absolvování pěti lekcí plavecké výuky. Teoretická část práce je zaměřena na plavání, motorické schopnosti, koordinační schopnosti a charakteristiku mladšího školního věku. V praktické části jsou zpracovány, porovnány a vyhodnoceny výsledky provedených koordinačních testů. Při zpracování výsledků byly použity metody testování, pozorování, statistická metoda zpracování získaných dat, metoda aritmetického průměrování, metoda modusová a mediánová. Ze souhrnných výsledků vyplynulo, že plavecký výcvik pozitivně ovlivňuje koordinační schopnosti dětí mladšího školního věku, neboť u všech testovaných jedinců bylo zjištěno zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA plavecký výcvik, koordinační schopnosti, plavecké způsoby, testy, plavec, mladší školní věk

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.